środa, 19 grudnia 2018

Pasowanie na czytelnika biblioteki

 12 i 13 grudnia w bibliotece odbyło się uroczyste pasowanie na czytelnika uczniów klas pierwszych. Uczniowie zapoznali się z regulaminem wypożyczalni i czytelni. Wysłuchali wiersza pt.: "Skarga książki" Jana Huszczy:

Jestem książką z dużej szafy.
Wszyscy mówią, żem ciekawa,
więc mnie ciągle ktoś pożycza,
lecz nie cieszy mnie ta sława.

Miałam papier bielusieńki,
ślady na nim Florka ręki.

Pozaginał Jaś mi rogi,
Julek na mnie kładł pierogi.

Krzyś, ze swym zwyczajem zgodnie,
trzymał mnie aż trzy tygodnie.

Narysował na okładce
Staś diabełka, małpkę w klatce.

Anka, Władka siostra mała,
ta mi kartki dwie wyrwała.

Cóż mi z tego, żem ciekawa
dłużej żyć tak nie potrafię.
Nie będziecie mnie szanować,
to się na klucz zamknę w szafie.

Po wysłuchaniu wiersza i omówieniu zasad korzystania z książek, uczniowie obejrzeli krótkie przedstawienie pt. "Stan chorobowy",  przygotowane specjalnie na tę uroczystość. W przedstawieniu wzięły udział łączniczki z klas piątych i szóstych. Dziewczęta wcieliły się w postacie z baśni, które zachorowały na bardzo dziwną chorobę. W tym celu udały się do przychodni zdrowia "Witaminka", w której przyjmował doktor Pai-Chi-Wo. Doktor szybko postawił diagnozę, że Pinokio, Czerwony Kapturek, wilk, Królewna Śnieżka, Kopciuszek, Królowa Śniegu, Krasnoludek zaatakował groźny wirus NCT czyli NIECZYTELNICTWO. Pomóc mogą tylko dzieci, jeżeli zaczną czytać książki. Wszyscy nasi pierwszoklasiści obiecali, że pomogą  baśniowym postaciom wyzdrowieć i będą czytać książki.
















Wszyscy nasi najmłodsi czytelnicy otrzymali pamiątkowe zakładki do książek.


Następnie udali się do wypożyczalni, wypożyczyć swoją pierwszą książkę.

Na koniec pamiątkowe zdjęcie klasy 1g wraz z aktorkami w klas: 5c, 5e, 5h, 6b, 6c

Dziękujemy za wspólnie spędzony czas. Życzymy dużo, dużo ciekawych książek do czytania :)