piątek, 3 listopada 2017

"Moje szczęśliwe życie" Rose Lagercrantz z serii książek o Duni, czyli o uczuciach oczami dziecka





Seria książek o małej Duni szwedzkiej autorki książek dla dzieci Rose Lagercrantz z rysunkami Evy Eriksson wydawnictwa Zakamarki
Moje szczęśliwe życie
Moje serce skacze z radości
Kiedy ostatnio byłam szczęśliwa
Życie według Duni
Uwagę zwracają kolorowe okładki książek. Wszystkie przedstawiają szczęśliwe, roześmiane dziewczynki. Główna bohaterka książki Dunia rzeczywiście taka jest. Zawsze uśmiechnięta i zadowolona. Nawet w trudnych chwilach szuka takich momentów w swoim życiu, w których czuła się dobrze. Stara się myśleć pozytywnie. Tylko jak to zrobić skoro życie przynosi nam różne niespodzianki i to nie zawsze miłe?  

Seria książek o Duni ukazuje różne emocje przeżywane przez dziecko, które rozpoczyna naukę w pierwszej klasie. Są to chwile bardzo miłe: pierwszy plecak do szkoły, nowa przyjaciółka, pani nauczycielka, ukochane zwierzątka, wymarzone wakacje. Niestety to również chwile smutne np. wyprowadzka ukochanej przyjaciółki, wypadek taty, problemy w szkole, nowy związek taty.
Dunia pisze książkę zatytułowaną Moje szczęśliwe życie do której wraca i dopisuje kolejne rozdziały. Czasem jest jej trudno znaleźć coś miłego, ale o tych chwilach Dunia nie chce pamiętać.

Kolejna część cyklu o Duni Do zobaczenia następnym razem wkrótce w bibliotece.